Abhi – Salary Redefined

شروط وأحكام الوصول المبكر للأجور

يوافق العميل على الالتزام بهذه الشروط والأحكام عند التسجيل ونقره  بالموافقة عليها.

ترجع “نحن” و”لنا” و”نا (ضمير الجمع للمتكلم)” إلى حلول الرقمية الرائدة لتقنية المعلومات.

ترجع “أنت” و”الموظف” و”كاف المخاطب” إلى العميل، أما “صاحب العمل” ترجع إلى الشركة.

ترجع “الاتفاقية” إلى الوثيقة المُوَقعة بين صاحب العمل و حلول الرقمية الرائدة لتقنية المعلومات.

ترجع “جهة خارجية” إلى كل المنصات التي تستخدم خدمات حلول الرقمية الرائدة لتقنية المعلومات.

مسؤولية ” حلول الرقمية الرائدة لتقنية المعلومات ” الوحيدة هي توفير منصة لتمكين الوصول إلى العمليات المالية للموظفين، وذلك وفق الشروط الآتية:

1- توقيع صاحب العمل/الشركة لاتفاقية الخدمة مع حلول الرقمية الرائدة لتقنية المعلومات للحصول على الوصول المبكر للأجور (اتفاقية EWA).

2- تأهيل وتسجيل الموظف.

 

  1. تطبيق الرائدة الرقمية

1.1. يوفر لك تطبيق ” حلول الرقمية الرائدة لتقنية المعلومات ” (“التطبيق”) إمكانية الوصول إلى أجورك غير المدفوعة، مقابل رسوم محددة في اتفاقية الوصول المبكر للأجور (اتفاقية الوصول المبكر للأجور).

1.2. يعد التطبيق منصة سحابية، تقدم حلولاً متعددة للوصول إلى راتبك.

1.3. يعمل التطبيق وفق أساس  قائم على الحقوق والمسؤوليات، حيث تُعطى جميع الحقوق فقط للعميل الذي يحق له الوصول المبكر إلى الراتب المكتسب (أو أجزاء منه) (“الراتب المستحق”) حتى تاريخ ووقت بدء العملية من خلال التطبيق.

1.4. يجب أن تكون العمليات المالية بالريال السعودي فقط.

1.5. لا يُسمح بإجراء معاملات نقدية (كاش).

1.6. لا يمكن للتطبيق أن يقدم لك وصول مبكر إلى أجورك المستحقة وغير المدفوعة قبل إنشاء حسابك في منصة حلول الرقمية الرائدة لتقنية المعلومات.

1.7. تُفرض رسوم على جميع العمليات المالية من التطبيق وفقًا للشروط التجارية لاتفاقية الوصول المبكر للأجور، ويقررها صاحب العمل.

 

  1. ضوابط التسجيل

2.1. أن يكون صاحب العمل شركة قائمة منظمة تنظيمًا صحيحًا وفق قوانين المملكة العربية السعودية، حاصله على ما يلزم من سلطات ومؤهلات وتراخيص وأذونات وتسجيلات لممارسة النشاط التجاري.

2.2. يجب على الموظف:

2.2.1. أن يكون موظفًا حاليًا لدى صاحب العمل.

2.2.2. أن يكون لديه بطاقة هوية سارية ومحدثة صادرة عن المملكة العربية السعودية، وبريد إلكتروني خاص بالعمل.

2.2.3. أن يكون لديه رقم جوال مسجل لدى تطبيق حلول الرقمية الرائدة لتقنية المعلومات.

2.3. ألا يكون الموظف أو صاحب العمل مدرجًا في أي من القوائم التالية:

2.3.1. قائمة العقوبات التي يفرضها مكتب مراقبة الأصول الأجنبية الأمريكي (OFAC).

2.3.2. قائمة العقوبات التي يفرضها مجلس الأمن الدوليUNSC)).

  1. التغيير

3.1. سنخبرك بأي تغيير تقوم به الرائدة الرقمية عبر الرسائل النصية والبريد الإلكتروني.

 3.2. تحتفظ حلول الرقمية الرائدة لتقنية المعلومات بالحق في إضافة أو تعديل أو مراجعة أو تغيير أو حذف أو سحب أو استكمال أي من الأحكام الواردة في هذه الشروط والأحكام، بما في ذلك -مثلًا لا حصرًا- الرسوم والعمولات.

 3.3. يجب عليك إخبارنا فورًا في حال تغيير معلوماتك.

 

  1. مسؤولياتك

4.1. إذا كنت تشتبه بدخول غيرك إلى حسابك دون علمك أو موافقتك، أو باستخدام كلمة المرور احتيالًا، يجب عليك الاتصال بحلول الرقمية الرائدة لتقنية المعلومات فورًا لإيقاف الحساب والعمليات المالية المستقبلية.

4.2. يجب عليك اتخاذ جميع الاحتياطات المعقولة لضمان أمان الوصول إلى التطبيق، وألا تسمح بأي حال من الأحوال لأي جهة خارجية أو أي شخص بالوصول إلى التطبيق أو استخدامه لأي غرض.

4.3. ستقوم بعملية التحقق والمصادقة على جميع المدفوعات المتعلقة بالعمليات المالية من خلال التطبيق.

4.4. أنت مسؤولاً عن التحقق من تفاصيل الدفع وحسابات المستفيدين والمصادقة عليها للسماح بالمعاملة من خلال التطبيق.

4.5. يُنصح باتخاذ الحيطة واستخدام الوسائل المتّبعة في المجال للكشف عن الفيروسات والمواد الضارة الأخرى وتعطيلها.

4.6. ألا تستخدم التطبيق بأي طريقة تخالف الأنظمة والقوانين.

4.7. توافق على الدفع أو رد المبلغ أو تعويض حلول الرقمية الرائدة لتقنية المعلومات عن أي مبلغ جرى تحويله بالخطأ في النظام أو خطأ بشري أو خلل تقني. وتحتفظ حلول الرقمية الرائدة لتقنية المعلومات بالحق في استرداد المبلغ من حسابك تلقائيًا، عن طريق اشعارك أو بدون أي إشعار.

4.8. تقع أي عقوبات تفرضها أي جهة تنظيمية فيما يتعلق باستخدام العميل  الخاطئ للحساب على العميل فقط.

4.9. في حال وجود نزاع مع صاحب العمل، تقع عليك مسؤولية حل النزاع.

4.10. يجب عليك إبلاغنا بأي نزاع بينك وبين صاحب العمل.

 

  1. أنت وصاحب عملك.

 5.1. توافق على السماح لصاحب العمل بإجراء عمليات سداد مباشرة لنا مقابل أي مبلغ مستحق للدفع لنا بما في ذلك أي رسوم من راتبك مع/أو مبلغ التسوية.

5.2. توافق على مشاركة صاحب العمل لبيانات العمل معنا وأخذ البيانات منا.

5.3. تطلب حلول الرقمية الرائدة لتقنية المعلومات فقط المعلومات اللازمة من صاحب العمل لتقديم الخدمة، ولا تُشارَك هذه المعلومات خارج حلول الرقمية الرائدة لتقنية المعلومات، باستثناء الجهات التنظيمية وصاحب العمل.

5.4. تصلك تنبيهات عملياتك المالية وقت حدوثها الفعلي وستكون مرئيةً لصاحب العمل.

5.5. يعتمد التطبيق على المعلومات التي يقدمها صاحب العمل عنك.

5.6. في حال اختلافك مع صاحب العمل في مبلغ الأجور غير المدفوعة التي كسبتها أو المبلغ المستحق لك، فإننا لا نحل النزاعات بينك وبين صاحب العمل أو نشارك فيها بأي شكل من الأشكال.

5.7. في حال تسجيل الأفراد تسجيلًا مستقلًا:

5.7.1. يجوز لحلول الرقمية الرائدة لتقنية المعلومات التواصل مع صاحب العمل للتأكد من دقة المعلومات التي تقدمها لحلول الرقمية الرائدة لتقنية المعلومات.

5.7.2. يجوز لحلول الرقمية الرائدة لتقنية المعلومات الحصول على الدعم من صاحب العمل لاسترداد أي مبالغ مستحقة الدفع.

 

  1. تعهداتك

.6.1 تتعهد بالامتثال لقوانين وأحكام مكافحة غسيل الأموال (AML) ومكافحة تمويل الإرهاب (CFT).

6.2. تتعهد وتوافق على عدم استخدام أو السماح باستخدام التطبيق لأي أغراض غير قانونية أو غير لائقة، وستمتثل لجميع القوانين واللوائح المطبقة التي تحكم العمليات.

6.3. أنت مسؤولاً عن دقة واكتمال ومصداقية الأموال المحولة من خلال التطبيق.

6.4. تقر بأن التطبيق يتكون من برنامج معقد غير خالٍ تماماً من العيوب والأخطاء والمشاكل، وتتعهد بعدم تحميل حلول الرقمية الرائدة لتقنية المعلومات المسؤولية على الأخطاء في البرمجيات الأساسية وتشغيل وتوفُّر الأنظمة المستخدمة للوصول إلى التطبيق وغيرها.

6.5. تتعهد وتؤكد أن الالتزام بهذه الشروط والأحكام وتقديم الخدمات تخضع للسياسات الداخلية لحلول الرقمية الرائدة لتقنية المعلومات ، والتي قد تتغير أحياناً.

 

  1. تحمل المسؤولية

7.1. يقبل العميل أن حلول الرقمية الرائدة لتقنية المعلومات هي مزود خدمة فقط وأن حلول الرقمية الرائدة لتقنية المعلومات لن تتحمل مسؤولية أي عمليات مالية من خلال التطبيق.

7.2. لا تتحمل حلول الرقمية الرائدة لتقنية المعلومات – إلى أقصى حد يسمح به القانون المطبق – تحت أي ظرف من الظروف مسؤولية العميل للأضرار غير المباشرة أو التبعية أو الخاصة أو العقابية الناشئة عما أو فيما يتعلق بتوفير أو بأداء أو باستخدام هذا التطبيق، أو انتهاك هذه الشروط والأحكام و/أو الإدلاء بمعلومات مضللة أو الاحتيال أو سوء السلوك المتعمد أو الإجراءات أو الإغفال أو الإهمال من جانبك.

7.3. يكون العميل لوحده مسؤولًا ولن تتحمل حلول الرقمية الرائدة لتقنية المعلومات مسؤولية أي خسارة (مباشرة أو غير مباشرة أو تبعية) إذا حدث الوصول إلى الحساب من خلال التزوير أو التنصت أو السرقة أو أن العميل كشف عن كلمة المرور.

7.4. لن تتحمل حلول الرقمية الرائدة لتقنية المعلومات مسؤولية أي مشكلة متعلقة بالعمليات المالية التي تواجهها بسبب قابلية نقل الشبكة المحمولة أو المعلومات غير الصحيحة التي قدمتها أنت أو صاحب العمل.

7.5. لن تتحمل حلول الرقمية الرائدة لتقنية المعلومات مسؤولية أي خلل تقني أو فيروسات.

7.6. لن تتحمل حلول الرقمية الرائدة لتقنية المعلومات مسؤولية أي خسارة أو ضرر ناتج عن فيروس أو هجوم حجب الخدمة الموزع أو أي مواد ضارة تقنيًا قد تصيب معدات الحاسب أو البرامج أو البيانات أو المواد الأخرى الخاصة بسبب استخدامك لتطبيقنا.


  1. حقوق حلول الرقمية الرائدة لتقنية المعلومات

8.1. يجوز لحلول الرقمية الرائدة لتقنية المعلومات حظر الحساب/تعليق الخدمة إذا تبين أن أي شركة و/أو موظفيها المخولين متورطون في أي نشاط مشبوه أو نشاط ينتهك قوانين ولوائح المملكة العربية السعودية أو خالفوا هذه الشروط والأحكام. وستكون مسؤولاً عن دفع الرسوم المالية التي تحددها حلول الرقمية الرائدة لتقنية المعلومات و/أو تؤدي إلى تعليق جزئي أو كامل للحساب. وتقع أي عقوبات تفرضها أي جهة تنظيمية فيما يتعلق باستخدامك على حسابك فقط.

8.2. يحق للرائدة الرقمية الإفصاح عن مثل هذه المعلومات فيما يتعلق بالحساب والعمليات المالية كما قد يقتضي الأمر أي أمر قضائي أو سلطة أو وكالة مختصة بموجب الأحكام أو القوانين المطبقة و/أو لحماية مصالح حلول الرقمية الرائدة لتقنية المعلومات.

8.3. يجوز لحلول الرقمية الرائدة لتقنية المعلومات في أي وقت مراجعة هذه الشروط والأحكام عن طريق تحديث هذا المنشور.

 

  1. تعهدات حلول الرقمية الرائدة لتقنية المعلومات

9.1. لن تخل الخدمات التي نقدمها لك بأي حقوق ملكية فكرية أو أي حق آخر لأي جهة خارجية.

9.2. ستدير حلول الرقمية الرائدة لتقنية المعلومات جميع الأنشطة إدارةً مهنية وأخلاقية ومنظمة، وستضمن تقديم خدمات عالية الجودة في جميع الأوقات بهدف إرضائك.


  1. التعويض

10.1. يوافق العميل على تعويض حلول الرقمية الرائدة لتقنية المعلومات وممثليها وموظفيها تعويضًا كاملًا وعلى حمايتهم من  أي ضرر إلى أقصى حد يسمح به القانون من أي نتيجة تحدث من استخدام التطبيق.


  1. الصيانة غير المجدولة

11.1. في حال الصيانة غير المجدولة، سيصل إشعار إلى العميل على التطبيق والبريد إلكتروني/رسالة نصية لإبلاغه بوجود انقطاع غير مجدول ومدته المتوقعة.

EARLY WAGE ACCESS TERMS AND CONDITIONS

BY REGISTERING AND ACCEPTING THESE TERMS AND CONDITIONS (“T&C’s”), THE CUSTOMER AGREES TO BE LEGALLY BOUND BY THESE TERMS & CONDITIONS.

References to ‘We’ ‘Our ‘and ‘Us’ refer to Alraedah Digital.

References to ‘You’, ‘Employee’ and ‘Your’ refer to Customer. References to ‘Employer’ refer to Company.

Reference to ‘Agreement’ refers to the legally binding document signed between the Employer and Alraedah Digital Solutions.

Reference to ‘Third Party’ refers to all platforms utilizing Alraedah Digital Solution’s Services.

Alraedah Digital Solutions is solely responsible for providing a platform to enable financial transactions to Employees subject to

(i.)         The Employer/Company signing a service agreement with Alraedah Digital Solutions for advance wage access (EWA Agreement).

(ii.)        Employee/Your individual onboarding and registration.

1. Alraedah Digital App

1.1. The Alraedah Digital Solutions App (‘App’) provides You with Access to Your unpaid earnings, for a Transaction Fee set out in the EWA Agreement.
1.2. The App is a  cloud-based platform that offers multiple solutions to access Your Salary.
1.3. The App functions in a right and responsibility-based structure where all the rights are solely assigned to the Customer who has the right to have early access to salary earned (or portions thereof) (the “Accrued Salary”) up till the date and time of initiating a transaction through the App.
1.4. Transactions must be in SAR only.
1.5. You are not permitted to make transactions of cash.
1.6. App cannot provide retroactive access to unpaid earnings that arose before You established Your Alraedah Digital Solutions account.
1.7. All transactions made through the App is charged for under the commercial terms of the EWA Agreement, and decided by the employer.

 

2. Onboarding Criteria

2.1. The Employer is validly existing and duly organized business under the laws of Saudi Arabia with necessary authority, qualifications, licenses, permits and registrations necessary to conduct its business.
2.2. The Employee must:
2.2.1. Be currently employed by the Employer;
2.2.2. Have a valid and up to date Saudi Arabia issued ID card, employer e-mail address.
2.2.3. Mobile telephone number to be registered with Alraedah Digital Solutions App.
2.3. The Employee or the Employer is not on any of the following Lists:
2.3.1. US Office of Foreign Assets Control (OFAC) sanctions list;
2.3.2 United Nations Security Council (UNSC) sanctions list.

 

3. Change

3.1. You will be informed of any change Alraedah Digital makes via SMS and email.

3.2. Alraedah Digital reserves the right to add, modify, revise, vary, amend, delete, withdraw or supplement, in whole or in part, any of the provisions outlined in these Terms and Conditions including, without limitation, charges and fees.
3.3. You must notify us immediately if Your information changes.

 

4.Your Responsibilities

4.1. If You believe that the App have been accessed without Your knowledge or consent, or that password has been fraudulently used, you shall contact Alraedah Digital Solutions immediately to block account and future transactions.
4.2. You will take all reasonable precautions to ensure the security of access to the App and must not, under any circumstances, allow any third party or any person to access or use the App for any purpose.
4.3. Any such payment in connection with or in respect of a transaction made on the App shall be verified and authenticated by You.
4.4. You shall be responsible to verify and authenticate the Payment and account details of the beneficiary accounts to authorize a transaction through the App.
4.5. You are advised to exercise caution and use industry-standard means to detect and disable viruses and other harmful materials.
4.6. You will not use the App in any way that will contravene any legal or regulatory provision.
4.7. You agree to repay, return and or reimburse Alraedah Digital Solutions any extra amount transferred as a result of a system error, human error or technical glitch. Alraedah Digital Solutions reserves the right to automatically recover the amount in excess of Your rightful ownership from your account, with or without notice.

4.8. Any penalties levied by any regulatory authority with regard to the wrongful use by Customer shall be purely to the Customer’s sole account.
4.9. In case of a dispute with the Employer, You shall resolve the Dispute.
4.10. You must notify us of any dispute between You and Your Employer.

 

5. You and Your Employer

5.1. You authorize your Employer to make direct debit payments to Us for any outstanding amount payable to Us inclusive of any charges from your salary and/or settlement amount.
5.2. You Consent to Your Employer Sharing employment data with Us and receiving data from Us.
5.3. Alraedah Digital Solutions only requests information from your Employer that is required to provide the Service, and such information is not shared outside of Alraedah Digital Solutions, other than with regulators, Your Employer.
5.4. Transaction alerts in real time for all Your transactions and will be visible to the Employer.
5.5. The App relies upon information from Your Employer about You.
5.6. In the scenario that Your Employer disagrees with you about the amount of unpaid earnings You earned or the amount that it owes You, We do not resolve or otherwise become involved in disputes between You and Your Employer.
5.7. In case of individuals onboarding independently:
5.7.1. Alraedah Digital Solutions may communicate with your Employer to ensure the accuracy of the information You provide to Alraedah Solutions Digital.
5.7.2. Alraedah Digital Solutions may take support from your employer to recover any outstanding amounts payable.

 

6. Your undertakings

6.1. You undertake to abide by the Anti-Money Laundering (AML), Combating Terrorist Financing (CFT) Act/Regulations.
6.2. You undertake and agree not to use or permit the use of App for any illegal or improper purposes and shall comply with all applicable laws and regulations governing the transactions.
6.3. You shall be responsible for accuracy, completeness and authenticity of the funds transferred made through the App.
6.4. You acknowledge that the App consists of complex software that is never wholly free from defects, errors and bugs and undertakes not to hold Alraedah Digital Solutions responsible for among other things, backend errors, the operation and availability of the systems used for accessing the App.

6.5. You undertake and confirm that compliance with theses T&C’s and provision of the Services shall be subject to the internal policies of Alraedah Digital Solutions, which may change from time to time

 

7. Liability.

7.1. The Customer holder accepts that Alraedah Digital is solely a service provider and accepts that Alraedah Digital Solutions will not be liable for any transactions done via the App.
7.2. To the fullest under applicable laws, in no event shall Alraedah Digital Solutions be liable to Customer for indirect, consequential, exemplary, special, or punitive damages arising out of or in connection with the furnishing, performance, use of this App, violation of these T&C’S and/or misrepresentations, fraud, willful misconduct, actions, omissions or negligence by You.
7.3. Customer shall be solely responsible and Alraedah Digital Solutions shall not be liable for any loss (direct, indirect or consequential) if access is gained to account through forgery, wiretap, theft or divulgence of password by Customer.
7.4. Alraedah Digital Solutions shall not liable or responsible for any transaction related issue(s) faced by You due. to mobile network portability or incorrect information provided by You or Your Employer.
7.5. Alraedah Digital solutions will not be liable for any technical glitch and/ or viruses.
7.6. Alraedah Digital Solutions will not be liable for any loss or damage caused by a virus, distributed denial-of- service attack, or other technologically harmful material that may infect computer. equipment, computer programs, data, or other proprietary material due to Your use of Our App.

 

8. Alraedah Digital’s Solutions Rights

8.1. Alraedah Digital Solutions may block the account/suspend the service if any company and/or its authorized personnel are found to be involved in any suspicious activity or an activity that is in violation of the laws and regulations of Saudi Arabia or have violated these T&C’s. You are liable for payment of financial charges as determined by Alraedah Digital Solutions and/or result in partial or complete suspension of the Account. Any penalties levied by any regulatory authority with regard to the use by You all be purely Your sole Account.
8.2. Alraedah Digital Solutions is authorized to make such disclosures in respect of the Account and transactions as may be required by any court order or competent authority or agency under the provisions or applicable laws and/or otherwise to safeguard the interests of Alraedah Digital Solutions.
8.3. Alraedah Digital Solutions may at any time revise these Terms and Conditions by updating this posting.

 
9. Alraedah Digital Solutions Undertakings

9.1. The Services provided by US to You will not infringe or violate any intellectual property rights or other right of any third party.
9.2. Alraedah Digital Solutions shall conduct all activities in a professional, ethical and orderly manner and shall ensure provision of quality services at all times with an objective to satisfy You.

 

10. Indemnity

10.1. The Customer agrees to fully indemnify and hold harmless Alraedah Digital Solutions, its representatives and employees, to the fullest extent of the law from any consequence arising as a result of using the App.

 

11. Unscheduled Downtime

11.1. During unscheduled maintenance a notice shall be placed on the App and an email/SMS shall be sent notifying Customer that there is an unscheduled outage and the expected duration.